Thursday, August 22, 2019

خواص و مضرات شلغم برای سرماخوردگی و آنفولانزا

خواص و مضرات شلغم برای سرماخوردگی و آنفولانزا

خواص و مضرات شلغم , عوارض و زیان های شلغم , فواید و خاصیت های شلغم , o hw agyl
خواص و مضرات شلغم
شلغم یکی از سبزیجات ریشه دار عالی می باشد که در نواحی معتدل رشد می کند. گوشت داخلی شلغم به رنگ سفید می باشد و رنگ پوست ریشه این گیاه متفاوت است. تاثیر نور خورشید بر رشد شلغم بسیار موثر است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات شلغم را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص شلغم و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.
فواید و خاصیت های شلغم

کاهش وزن و لاغری

شلغم دارای فیبر فراوان می باشد که باعث کمک به سوخت و ساز بدن می شود ، همچنین برای کنترل وزن و سلامت روده ها موثر است ، اگر شلغم را میل کنید برای مدت طولانی احساس گرسنگی نخواهید داشت ، شلغم کالری کمی داره و فاقد چربی و سدیم و کلسترول است.

رفع بوی بد بدن

یکی از مشکلات شایع فصل تابستان بوی بد بدن است ، آب این گیاه برای خلاص شدن از بوی بد بدن بسیار مفید است ، آب شلغم را به صورت کلی برای سلامتی میل کنید تا از بوی بدن جلوگیری کند.

سلامت قلب و عروق

یکی از خاصیت های کلیدی شلغم خواص ضد التهابی آن است که به دلیل وجود ویتامین کا در این گیاه می باشد. ویتامین کا موجود در شلغم از حملات قلبی ، سکته های قلبی و فشار خون جلوگیری می کند. برگ این گیاه به دلیل خاصیت خاص خود می تواند کلسترول موجود در صفرا را به صورت کامل جذب خود کند و باعث هضم بهتر غذا شود. این امر باعث می شود تا کلسترول بدن کاهش پیدا کند. شلغم دارای فولات بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شلغم دارای بتاکاروتن است و همین امر باعث می شود تا به حفظ سلامت غشاهای بدن کمک کرده و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شود. ویتامین سی موجود در شلغم باعث افزایش ایمنی بدن شده و جذب آهن را بهبود می بخشد.

خاصیت ضد پیری

اگر شلغم را به صورت منظم مصرف کنید باعث می شود تا علائم پیری زودرس از بین برود ، شما می توانید برای از بین بردن چین و چروک صورت و دست از شلغم کمک بگیرید چرا که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و دارای ویتامین آ و سی می باشد ، این امر باعث می شود تا با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کرده و از آسیب های پوستی پیشگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در شلغم باعث تولید کلاژن شده و افزایش الاستیک پوست را به دنبال دارد.

درمان جوش صورت و آکنه

یکی از مشکلات پوستی که خیلی از افراد با آن درگیر هستند آکنه است ، آکنه به طور معمول به خاطر مسدود شدن منافذ پوست و سموم ایجاد می شود. مصرف شلغم باعث از بین بردن سموم پوست شده و چربی های اضافی پوست را پاکسازی می کند.

سلامت ریه ها

سیگار کشیدن سرطان زا بوده و باعث کمبود ویتامین آ در بدن می شود ، کمبود این ویتامین در بدن باعث بروز التهاب ریه شده و اختلالات تنفسی را افزایش می دهد. ششلغم یکی از سبزیجات مفید می باشد که برای افراد سیگاری موثر است و باعث حفظ سلامت ریه ها می شود.

پیشگیری از آلزایمر

شلغم به دلیل داشتن فولات می تواند باعث تنظیم اسید آمینه های مورد نیاز بدن شود ، این امر باعث می شود تا سطح هموسیستئین افزایش پیدا کرده و از بروز بیماری های عصبی و حافظه مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند.

سلامت چشم

برگ شلغم دارای لوتئین و کاروتنوئید می باشد که برای سلامت چشم حیاتی است. برگ شلغم برای جلوگیری از آب مروارید و بیماری های چشمی موثر است.

سم زدایی بدن

برگ شلغم دارای گلوکوزینولات، گلوکوناستروتیک و گلوکوتراپائولین می باشد که یک آنتی اکسیدان ضروری است و برای سم زدایی بدن مفید است.

سلامت استخوان‌ ها

شلغم منبع مفیدی از کلسیم و پتاسیم است و برای رشد استخوان ها موثر است. شما اگر شلغم را به صورت موثر مصرف کنید باعث می شود تا از خطر پوکی استخوان در امان باشید. کلسیم باعث می شود تا تراکم استخوان های بدن حفظ شود.
عوارض و زیان های شلغم

اختلالات تیروئید

کسانی که مشکلات تیروئید دارند بهتر است از مصرف شلغم خام اجتناب کنند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.